2012. június 26., kedd

Ez egy levél, te tű!

A címet csak az Ökológiai Tanszéken dolgozó volt kollégáim érthetik teljes mivoltában.:)
Gallé tanár úr ötlötte ki ezt a szójátékot Nóri témájához:

Kérdezi a tű a gombolyagot:
- Mi ez itt az asztalon?
- Ez egy levél, te tű! - érkezik a válasz.

Igen, Nóri a levéltetveket kutatja, s egy rövid ideig segítségére voltam a terepmunkában. A legélvezetesebb munkahelyem volt a tanszék, kár, hogy nem tudtunk valami megoldást találni nekem...

És most az következik, hogyan védekezhetünk e kis jószágok ellen, szigorúan humánus módon.

"A rózsák, amelyeket a régi falmaradványhoz rögzített, kiteljesedtek, és ontották a bimbókat; a rózsaszínű téglafal előtt félig nyílt virágok zuhataga árasztotta borszagú illatát. Mostanra már szinte nem maradt rajtuk levéltetű. Joe régi receptje - piros flanelzacskóba varrt levendula, citromfű és szegfűszeg, amelyet közvetlen a talaj fölött a tőre kötözött - megtette a magáét."
Joanne Harris: Szederbor

Elég sűrűn forgatom ezt a könyvet, a történet csodálatos, a kertészkedési tanácsok pedig ... :) :)
Fotó: wiki - Thomas Bresson

2 megjegyzés:

  1. Saját tapasztalatom a levéltetű ellen: 2 teáskanál szódabikarbóna és pár csepp közönséges mosogatószer, ezt 2 liter vízzel keverni és kéthetente egy keveset spriccelni a virágra. Garantáltan eltűnnek és a virág is jól van. Nem szerettem volna semmilyen vegyszert használni - ez elég természet barátnak tűnik :)

    VálaszTörlés
  2. És a tetűk hogy vannak? :) Mert a flanelzacskós módszer velük is humánus. Én a (házi)szappanos módszert ismertem.

    VálaszTörlés