2014. április 30., szerda

Elindult a szezon!

Ezt a bejegyzést már két hónapja is elkezdhettem volna írni, amikor az első paradicsommagokat elvetettem, de akkor jóval rövidebb lett volna még a lista.
Az idei még igencsak kísérleti év lesz, a tavalyit pedig inkább bemelegítésnek nevezném. :)
A LISTA:
paradicsom: Sarkvidéki (Valeyrac), Rote Ribisel (Biokiskert), Sárga körte (Valeyrac), Black Cherry (Biokiskert)
a Vilma balkonparadicsom (Golf bolt) nem élte túl, a második vetésből egyelőre 1 palántácska még megvan
paprika: Kápia (saját magfogás), Nyami (Valeyrac), Lila marconi (Valeyrac), Peter Pepper / alias Fütyi (Valeyrac)
kukorica: piros és kék, törnek a magasba, mint a rakéták :)
zöldborsó: Kleine Rheinländerin - ez magyarul a Rajnai törpe lenne, de nem tetszik a fordítás, én Kis rajnavidékinek hívom, így pontosabb is.
spenót: ebből már főztünk is sakot. :)
saláta: jégsaláta, római, tépő-, vegyes mustársaláták
cukorrépa: nem hiszem, hogy lesz belőle valami, Nauszikaa és Lédi sokat szaglászta a cserepeket :( :)
cékla: hasonló a helyzet
E két utóbbit tőzegcserépbe vetettem, mert a kert még nem volt előkészítve. Gyökérzöldséget cserépbe... :) Már szabadföldben vannak tőzegcserepestől.
sütőtök: saját gyűjtés a legfinomabb tavalyiakból
luffatök: még nem kelt ki
Jövőre mindenképpen vetési naplót fogok vezetni, fogalmam sincs, mióta vannak földben a tökmagok.
uborka: fantasztikusan néznek ki a frissen kibújt vastag, zöld levelek :)
petrezselyem: már nagy, a csigák is szeretik
zeller: nem valami gyorsnövésű egyelőre
ananász bazsalikom: még csak most bújt ki
narancs amarant: gabonaféle és levélzöldség egyben, kíváncsi vagyok, mennyire lesz majd más, mint a közönséges disznóparéj :)
hónapos retek: szerintem újra kell vetnem, most már szabad földbe is tudom majd, a tojástartós vetés valószínűleg nem sikerült
sárgarépa: nagyon ritkásan kelt ki (ezt szabadföldbe vetettem)
kapor: szintén nagyon ritkán kelt, a talaj nem stimmel, egy kissé lúgos (szintén szabadföld)
borsmenta: még nem látszik semmi, de lassan és vontatottan kel a szakirodalom szerint
metélőhagyma: egyelőre hajszálvékony kis hajtások
stevia: egy pici levélpárt látok még csak
és virágok:
körömvirág, estike, csokoládévirág, vadvirágmix, illatosmix
Még van mit vetni ...

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése