2010. október 1., péntek

Meztelen kártevők

Tulajdonképpen nem meztelenek, csak házatlanok.:) És állandóan élelmet keresnek. És többnyire találnak is. Éjszakai állatok, nappal elrejtőznek mindenféle hézagban, repedésben. Nem válogatósak, beleesznek mindenbe, de leginkább a káposzta, a saláta, a spenót és a szamóca hozza őket lázba.
Vannak különféle vegyszerek, de elég hátborzongatóan hangzik, hogy idegmérget vessünk be ellenük, úgyhogy marad a természetes út.
Hatékony a földbe süllyesztett csapda (tejfölöspohár), benne sör, érett szilva, cukros vízben szétmorzsolt élesztő. Ebbe a mohó csigák belefulladnak. Brrr! Ez sem az igazi!
Akadályozhatjuk a közlekedésüket, ha a talajra fahamut vagy égetett meszet, fűrészport szórunk, és nem bírják a zsályát, majorannát, kakukkfüvet, fokhagymát. Ez már nekem is tetszik.
(Forrás: tv-újság kiskert rovata)


Csigafotót nem találtam, de ezt a növényt is kedvelik.
(Fotó innen: http://www.pictures-flowers.com/)


Utóirat december 5-én: mégis találtam csigafotót, valamikor októberben készült:

3 megjegyzés:

  1. Oh!!! nekem ez egy szép alma... alig látom a csigát... :)

    VálaszTörlés
  2. Kicsit megrágcsikált alma.:) Épp ma olvastam egy feng shui kertészeti könyvben, hogy a csigák csak olyan növényeket támadnak meg, melyeknek meggyengült az életerejük.

    VálaszTörlés
  3. Milyen különös és izgalmas a TERMÉSZET....

    VálaszTörlés