2010. december 19., vasárnap

Fóliacsöves zöldségtermesztés

Pár napja találtam meg ezt a cikket; valamikor egy egész könyvem volt a témáról, csak kölcsönadtam valakinek. Igen, már sok éve foglalkoztat a kert gondolata, ehhez képest 2,5 éve felköltöztem Pestre és kivettem egy lakást a Belváros közepén...
A cikk egy megsárgult Képes Újságból való, az évszám sehol nem látszik, de mivel még azé a nagymamámé volt, aki már több, mint 20 éve nincs köztünk, a felső időhatárt be lehet lőni.
És szól egy zseniális ötletről: termesszünk felállított fóliacsövekben!
Ezt szinte bárhol megtehetjük, mert független az altalajtól, szóval: erkélyen (nekem sajnos ez sincs), aszfalton, hegyen...
A fóliacső átmérője kb. 30 cm legyen, a magassága 1,5 méter. Egy zsák, aminek kivágjuk az alját. A helyszínen megtöltjük termőtalajjal, az északi oldalán leverünk mellé egy karót, és 2-3 helyen hozzákötjük. A talajt érdemes perlittel vagy tőzeggel keverni, hogy könnyebb, levegősebb legyen.
Ahogy a csövet megtöltjük, a közepén egy hengeres tárggyal (pl. seprűnyél) lyukat készítünk a talajba, kb. 20 cm-rel rövidebbet, mint a fóliacső. Ezt többször teleöntjük vízzel, hogy a talaj jól átnedvesedjen. Ezután egy hegyes, hengeres szerszámmal lyukakat ütünk a cső oldalán, és ebbe ültetjük a palántákat (magot?).
Természetesen virágot is lehet bele ültetni.
Biztosan ki fogom próbálni.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon jó az ötlet! Meglátom te miként csinálod és majd utána és is kipróbálom!!!

    VálaszTörlés