2010. szeptember 25., szombat

Gyümölcsök Izraelből


Először medvetalp néven ismertem, és az elágazó, lapított, módosult szár tényleg emlékeztet rá. Nemcsak a szokásos töviseik vannak, hanem horgas szőreik is, melyek könnyen belefúródnak a bőrbe. Ezt tízegynéhány éve tapasztaltam először és egyelőre utoljára, de még mindig emlékszek, hogy napokig alig tudtam megfogni bármit is a sebesült ujjaimmal. A termése, a kaktuszfüge viszont mennyei, de csak meghámozás után szabad hozzányúlni.
Vannak télálló fajtái is, melyek már Magyarországon is élnek, úgyhogy felvettem a listára.
És ez vajon mi? Ehető?

4 megjegyzés:

  1. Natálszilva (Carissa macrocarpa)

    Dél Afrikából származó örökzöld cserje, tüskés húsos levelű bokor, szobanövénynek is mutatós. Hófehér, jázmin illatú virágai nagy tömegben tavasztól- őszig nyílnak. Édes, szilvaméretű termései igen ízletesek. 5-10 fok között teleltessük.
    Ezen az oldalon találtam ezt az érdekes növényt: http://www.egzotikusdisznovenyek.hu

    VálaszTörlés
  2. Nahát, köszönöm szépen, hogy utánajártál, megkerested.:) Szóval tényleg ehető. És ha jól értem, Magyarországon is termeszthető, csak télre be kell vinni.

    VálaszTörlés
  3. Igen, már csak egy üvegházat is tervezned kel... mert, ahogy olvasgatom itt... szükséged lesz arra is:

    VálaszTörlés
  4. Talán egy üvegezett verandát csatolok majd a házhoz, meg most ide a linket, amit nagyon-nagyon köszönök.:)
    http://egzotikusdisznovenyek.hu/node/134

    VálaszTörlés